Ultra Fakta Berguna Mengenai Berpeluh Saraf

Ultra Fakta Berguna Mengenai Berpeluh Saraf

Isu badan telah wujud sekian lama yang paling terutama sekarang bahawa dunia moden mempunyai standard yang semakin meningkat kecantikan apabila ia datang kepada badan manusia. Ini kemudian membawa pelbagai masalah yang berbeza mengenai badan sendiri serta bagaimana orang lain menyedarinya. Individu tertentu namun bukan sahaja melibatkan diri mereka sendiri dengan bagaimana individu lain mungkin bertindak balas terhadap bagaimana mereka melihat tetapi juga perasaan mereka di dalam dan di luar juga. Sesetengah orang mungkin mempunyai masalah berkaitan berat badan mereka atau mungkin saiz mereka. Ada juga yang mungkin menghadapi masalah mengenai warna kulit dan tekstur dan rupa manakala sesetengah orang mempunyai masalah yang berkaitan dengan peluh yang begitu biasa!

Masalah berpeluh Saraf bukan sahaja menyebabkan penurunan tahap keyakinan diri seseorang tetapi juga penurunan dalam gambaran keseluruhan mereka kepada semua orang lain di sekeliling mereka. Marilah kita mengambil kira pertama fakta-fakta tentang peluh dan beberapa kaedah yang berkaitan bagaimana seseorang boleh mengurangkan dan diharapkan berhenti keadaan serba salah ini menjengkelkan sekali dan untuk semua. Pada dasarnya dan dalam bentuk yang paling tulen dan mentah, peluh adalah bahan cecair. Adalah jelas dan warna dan agak masin secukup rasa kerana mengandungi pelbagai zarah pepejal terlarut seperti natrium dan juga sebagai satu siri sisa bahan kimia yang tidak diperlukan lagi oleh tubuh seperti urea. Berpeluh atau proses transpirasi dilakukan oleh badan sebagai satu bentuk badan semula jadi pengatur suhu. Jika ia menjadi sedikit terlalu sejuk untuk badan, adalah wajar bahawa ia menyimpan dalam kelembapan lebih dengan itu kita berpeluh kurang. Sebaliknya, jika badan mengesan bahawa tahap haba meningkat melebihi suhu biasa, ia mengeluarkan peluh untuk membantu menyejukkan badan ke bawah.

Ada yang agak malang bagaimanapun berpeluh sekali gus membawa kepada penurunan ketara dalam keyakinan diri mereka dan satu tan isu rasa malu. Ini mungkin disebabkan sama ada oleh kelenjar peluh yang terlalu aktif atau dengan tinggal di tempat atau kawasan di mana suhu adalah benar-benar panas dan tinggi atau mungkin, kerana sebab-sebab psikologi. Ia adalah menarik untuk ambil perhatian bahawa berpeluh saraf adalah salah satu punca utama pengalaman peluh berlebihan menurut satu kajian yang dilakukan. Ini kerana sebagai fikiran mula mendapatkan semua panik dan tegang, mereka badan hormon siaran lebih isyarat untuk kelenjar peluh untuk bekerja untuk membantu sebagai tenang ke bawah. Ini kemudiannya meningkatkan jumlah peluh kita menghasilkan. Untuk badan, ini seolah-olah sama sekali normal dan membantu tetapi untuk kehidupan sosial kita, ini boleh menjadi sama sekali besar.

Terdapat banyak cara di mana satu entah bagaimana boleh mengurangkan atau berhenti berpeluh kerana menjadi saraf. Dan mungkin cara terbaik untuk melakukannya adalah untuk menjalani kaunseling dan membantu membina keyakinan anda tahap. Yakin membawa anda jauh. Jika anda yakin, anda tidak akan di saat satu merasa apa-apa rasa cemas. Dan tanpa saraf, badan tidak perlu menghantar isyarat peluh yang berlebihan! Jadi, pada asasnya, mengetahui perkara yang membuat anda gugup dan gelisah dan cuba untuk menakluk mereka terlebih dahulu. Dengan berbuat demikian, anda pasti dalam perjalanan anda untuk hidup peluh bebas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar