Kaki Berpeluh berlebihan - 6 Tips mudah untuk menghilangkan Kaki Berpeluh berlebihan

Kaki Berpeluh berlebihan - 6 Tips mudah untuk menghilangkan Kaki Berpeluh berlebihan

Oleh kerana kaki adalah sebahagian tubuh seseorang yang memegang tahap kepekatan tertinggi kelenjar peluh, ia menjadi dijangka bagi seseorang untuk mengalami peluh kaki berlebihan pada masa-masa. Walau bagaimanapun, jika ia menjadi terlalu banyak untuk menanggung maka mungkin, ia bukan satu keadaan normal lagi; oleh itu, keperluan untuk berjumpa dengan doktor untuk remedi tersedia kepada apa-apa jenis masalah berpeluh. Berikut adalah beberapa rawatan rumah anda boleh mengikuti jika anda tidak pernah melihat doktor anda lagi.

Antiperspirants kaki: Oleh kerana peluh kaki berlebihan benar-benar boleh membawa rasa malu dan keresahan yang begitu besar pada orang yang terlibat dengannya, ia menjadi semula jadi bagi orang itu rasa tertekan dan cemas mengenainya. Walau bagaimanapun, tidak terlalu ramai di antara kita tahu bahawa kebimbangan terlalu banyak atau tekanan yang melampau sebenarnya boleh membawa peluh berlebihan lebih. Ubat muktamad anda boleh memohon ialah penggunaan antiperspirants untuk kaki anda. Anda akan mendapati begitu banyak boleh didapati di kedai-kedai ubat yang akan mengawal peluh berlebihan anda dalam kaki.

Mengekalkan Kebersihan diri betul: Pastikan anda sentiasa membasuh kaki anda sebelum cuba untuk memakai sarung kaki dan kasut anda. Atau jika anda telah mengambil mandi sejuk, pastikan anda keringkan kaki anda dengan baik supaya tidak meninggalkan mana-mana kelembapan di kaki anda yang akan menghasilkan sedikit bau busuk minit bahawa kelembapan akan dikunci dalam sarung kaki.

Talc Powder: Sapukan bedak kaki selepas pengeringan kaki anda dengan baik. Serbuk talkum akan berfungsi sebagai perlindungan dari peluh berlebihan di kaki kemudian pada waktu kaki anda mula berpeluh. Serbuk pasti akan menyerap kelembapan berlebihan yang akan mula terkumpul di kaki anda.

Kasut yang sesuai: Ia adalah penting bahawa anda memilih yang betul kasut untuk anda. Ini akan perlu untuk memasukkan jenis sarung kaki dan kasut yang anda akan memilih untuk mengelakkan kaki anda daripada berpeluh berlebihan. Jangan stoking yang diperbuat daripada tekstil sintetik kerana mereka tidak akan menyerap kelembapan, tetapi hanya menjemput lebih berpeluh.

Suntikan Botox: Apabila anda telah menggunakan semua ubat semula jadi dan lagi, anda masih mempunyai masalah peluh berlebihan di kaki anda, maka ia akan masuk akal untuk akhirnya mengkaji kemungkinan untuk terus berada dalam proses suntikan Botox. Dalam proses ini, toksin dipanggil botulinum jenis A akan disuntik ke tapak kaki anda untuk seketika menyekat off saraf bersimpati anda. Dengan cara itu, anda boleh yakin bahawa akan ada berhenti secara tiba-tiba dalam pengeluaran peluh oleh kelenjar peluh anda.

Simpatektomi Pembedahan: Kaedah rawatan perlu menjadi pilihan terakhir pada setiap masa. Sebenarnya, ia adalah satu penyelesaian yang sangat agresif untuk merawat masalah berpeluh kaki berlebihan. Dalam proses ini, saraf bersimpati sedang dipotong atau dipotong untuk menghentikan kelenjar swat daripada mendapat hiperaktif dan oleh itu, menghasilkan lebih banyak peluh daripada badan sebenarnya memerlukan. Ingat; bagaimanapun, bahawa terdapat risiko sentiasa sama atau bahaya dalam menjalani pembedahan. Terdapat kemungkinan kesan sampingan yang tidak boleh diperbaiki bahawa seseorang menjalani prosedur itu mungkin berkembang. Sebab itu sebanyak yang boleh dilakukan, cuba untuk mengelakkan diri daripada dipotong dengan pisau.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar